img
img
img
img
img
img
img

Forsiden   |   Firmabilskatt 2021/2022   |   Bilgodtgjørelse   |   Reiser innenlands   |   Reiser utenlands   |   Nybilpriser          

bilde
img img img img img img
42 bilder i galleri
Ny bil til sommerferien?
Mercedes-Benz åpner nå for bestilling av nye E-Klasse Coupé og Cabriolet. De første bilene leveres i juni.

De nye modellene har fått en omfattende oppdatering, og kan nå også leveres som AMG E 53 4MATIC+. Prisene starter på kr 712.000 som Coupé og kr 815.000 som Cabriolet, tilsvarende en prisoppgang på henholdsvis 50.000 og 60.000 fra utgående modeller.

– E-Klasse er selve definisjonen på Mercedes-Benz, og med de nye todørsutgavene vil vi nå kunne tilby et enda bredere spekter av modellserien. E-Klasse Coupé og Cabriolet byr på et elegant design, en mengde komfort og neste generasjons teknologi, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

Mercedes-Benz E-Klasse Coupé og Cabriolet er typiske entusiastbiler selv om de har felles fundament med E-Klasse sedan og stasjonsvogn. På de nye modellene har stylingen blitt sportslig finpusset med et friskere utseende.

De største endringene eksteriørt finner vi i fronten hvor de nye LED-frontlysene har fått et flatere design som strekker seg gjennom den nye A-formede diamantgrillen. På bilens muskuløse bakende er det spesielt innmaten i de nye LED-baklysene vi legger merke til.

Samtidig får todørsmodellene de viktigste oppgraderingene fra de andre karosserivariantene som en del av ansiktsløftet.

Disse inkluderer elektrifiserte, og derfor mer effektive, bensin- og dieselmotorer med integrert startgenerator, nyeste generasjon kjøreassistansesystemer og infotainment-systemet MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

(saken fortsetter)

Interiøret i Coupé- og Cabriolet-utgavene kombinerer moderne stil med sportslig luksus. Materialene valgt er i høy kvalitet og fremhever bilens stilige karakter.

Setene oppfyller ifølge produsenten forventningene når det gjelder komfort, men gir samtidig utmerket støtte i dynamiske kjøresituasjoner.

Den adaptive førersetejusteringen er en spesielt intelligent funksjon. Ved å legge inn kroppshøyden på MBUX-systemet, eller via Mercedes me, beveger setet seg automatisk i en stilling som generelt passer for noen i den angitte høyden, som da bare trenger å bli finjustert av sjåføren.

Den nye E-klassen har den nyeste generasjonen av kjøreassistansesystemer. Dette gir et høyt aktivt sikkerhetsnivå hvor bilen er i stand til å reagere raskt og intelligent hvis sjåføren ikke rekker å gjøre det.

Det nye og mer intelligente rattet er en del av ansiktsløftet. Rattet har sensorer som registrerer om føreren holder i det, noe som forbedrer brukervennligheten når du kjører i semiautonomt modus.

Det er nå tilstrekkelig for sjåføren å holde i rattet slik at assistansesystemene blir informert om at vedkommende fortsatt har kontroll. Tidligere var en liten styrebevegelse nødvendig.

Hvis systemet oppdager at sjåføren ikke har hendene på rattet i en viss periode, startes en advarselskaskade som til slutt aktiverer nødbremseassistenten hvis sjåføren fortsetter å være inaktiv.

(saken fortsetter)

Som standard kommer E-Klasse med Active Brake Assist, som i mange situasjoner er i stand til å bruke autonom bremsing for å forhindre en kollisjon, eller redusere alvorlighetsgraden.

De nye modellene er utstyrt med MBUX infotainment-systemet. Som standard inkluderer det to store 10,25-tommers skjermer arrangert side om side for et widescreen-utseende.

Elektrifiseringen tar enda et stort skritt fremover med den oppgraderte E-klassen. De nye to-dørs modellene vil kunne leveres med flere motoralternativer hvor mange av de er utstyrt med et 48 volt system og en integrert startgenerator.

Dette bidrar til at en ekstra kraft, kjent som EQ Boost, er tilgjengelig helt fra start, og kan levere inntil 14 hk og 150 Nm ekstra ved behov.

Det samme systemet bidrar også til å redusere utslipp og forbruk takket være regenerering og muligheten til å "glide" med avslått motor. Den systematiske elektrifiseringen av motorene er en viktig faktor i energieffektivitet og et bevis på selskapets fremtidsrettede strategi.

Mercedes-AMG fortsetter systematisk å styrke merkevareidentiteten med nye E 53 4MATIC + Coupé og Cabriolet.

Den elektrifiserte 3,0-liters motoren gir en ytelse på 435 hk og et dreiemoment på 520 Nm. EQ Boost systemet gir ytterligere 22 hestekrefter sammen med et dreiemoment på 250 Nm i kortvarige øyeblikk.

Motoren har dobbel turboladning via en tradisjonell turbolader som går på eksos, og en elektrisk tilleggskompressor. Andre høydepunkter i de nye modellene inkluderer AMG SPEEDSHIFT TCT 9G-girkassen og det fullt variable firehjulsdrift-systemet AMG Performance 4MATIC+.

Priser og tekniske data

Coupé

 

 

 

 

 

 

E 200

E 200 4MATIC

AMG E 53 4MATIC+

E 220d 4MATIC

E 400d 4MATIC

Priser fra kr (eks. levering)

712.000

770.000

1.113.000

749.000

934.000

Motorvolum (cc)

1.991

1.991

2.999

1.950

2.925

Ytelse (hk ved o/min)

197 ved 5.500-6.100

197 ved 5.500-6.100

435 ved 6.100

194 ved 3.800

330 ved 3.600-4.400

Dreiemoment (Nm v o/min)

320 ved 1.650-4.000

320 ved 1.650-4.000

520 ved 1.800-5.800

400 ved 1.600-2.800

700 ved 1.200-3.200

Tilleggsytelse EQ Boost (hk/Nm)

14/150

14/150

22/250

-

-

Akselerasjon (0-100 km/t)

7,6 s

7,7 s

4.4 s

7,6 s

5,3 s

Toppfart (km/t)

237

231

250 (270 med AMG Drivers package)

239

250

Blandet forbruk (l/100 km)

 7,2

 7,6

 9,3

 5,6

 6,7

Blandet CO2-utslipp (g/km)

165-181

173-199

187-213

148-175

176-195

 

Cabriolet

 

E 200

E 200 4MATIC

AMG E 53 4MATIC+

E 220d 4MATIC

E 400d 4MATIC

Priser fra kr (eks. levering)

815.000

871.000

1.269.000

836.000

1.025.000

Motorvolum (cc)

1.991

1.991

2.999

1.950

2.925

Ytelse (hk ved o/min)

197 ved 5.500-6.100

197 ved 5.500-6.100

435 ved 6.100

194 ved 3.800

330 ved 3.600-4.400

Dreiemoment (Nm v o/min)

320 ved 1.650-4.000

320 ved 1.650-4.000

520 ved 1.800-5.800

400 ved 1.600-2.800

700 ved 1.200-3.200

Tilleggsytelse EQ Boost (hk/Nm)

14/150

14/150

22/250

-

-

Akselerasjon (0-100 km/t)

7,9 s

8,0 s

4.6 s

7,9 s

5,4 s

Toppfart (km/t)

234

230

250 (270 med AMG Drivers package)

234

250

Blandet forbruk (l/100 km)*

 7,6

 7,9

 9,5

 5,8

 6,9

Blandet CO2-utslipp (g/km)*

173-190

180-202

216-222

153-177

180-198

* = verdier oppgitt etter WLTP




toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside

 

 
img img img img
toppsak-bilde
BMW fornyer SUV-toppen
Fire år etter lanseringen får 7-seteren BMW X7 nå et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger.
Les mer
layid-bilde1
Snart kan du bestille Aygo X
Toyotas nye småbil er bestillingsklar fra 19. mai og de første bilene er på plass til sommeren.
Les mer
layid-bilde2
Solterra klar for bestilling
Nå presenteres prisene på Subaru Solterra som leveres med firehjulsdrift som standard.
Les mer
layid-bilde3
Nå kan du bestille toppmodellen T-Roc R
Volkswagen har nylig foretatt et ansiktsløft av T-Roc. Nå er den potente toppmodellen bestillingsklar.
Les mer
layid-bilde4
Sporty alternativ med stjerne i grillen
Når Mercedes-AMG lanserer sin nye EQE 43, blir den en direkte utfordrer til Porsche Taycan. Det kan bety suksess.
Les mer
layid-bilde5
Ladbar S-Klasse med firehjulsdrift
Nye Mercedes-Benz S-Klasse kan nå bestilles som ladbar hybrid med 4MATIC firehjulsdrift.
Les mer
layid-bilde6
Hyundai oppgraderer bestselgeren
Under et år etter at bilen kom på markedet foretar Hyundai oppgraderinger på Ioniq 5 som skal gjøre bilen enda mer attraktiv.
Les mer
layid-bilde7
Sterkt forsinket til Norge
Det er snart gått et år siden den internasjonale lanseringen, men nå er endelig Citroën C5X klar for Norge.
Les mer
layid-bilde8
Første elbil fra AMG i salg
Les mer
toppsak-bilde9
Nytt alternativ fra Maxus
Maxus lanserer nå en ny versjon av flerbruksbilen Euniq med større batteripakke og seks seter.
Les mer
layid-bilde10
Norsk lansering for ny C-Klasse
Les mer
layid-bilde11
Bestillingsklar Mercedes EQB
Les mer
layid-bilde12
T-Roc i ny tapning
Les mer
layid-bilde13
Salgsstart for Volkswagen ID.5
Nå starter Volkswagen salget av ID.5-modellene. Det er ikke bare hekken som skiller dem fra ID.4.
Les mer
layid-bilde14
Smell for ladehybrider i 2022
I den nye regjeringens tilleggsnummer til Statsbudsjettet for 2022 er det ikke lagt opp til å innføre moms på dyrere elbiler. Men de som har elbil som firmabil må betale mer skatt. Dessuten får ladbare hybrider en kraftig avgiftssmell fra årsskiftet.
Les mer
toppsak-bilde15
NIO åpner for bestilling
Fra i dag er nok en kinesisk nykommer klar for bestilling. En stor SUV med utskiftbare batteripakker, hva nå det måtte være godt for.
Les mer
layid-bilde16
Cupra Born er priset og salgsklar
Les mer
layid-bilde17
Første ladbare hybrid fra Lexus
Les mer
layid-bilde18
Nissan har priset Ariya
Nissan har nå offentliggjort prisene på el-SUV-en Ariya. De starter på 400.000 kroner for enkleste utstyrsnivå og minste batteripakke, og du må plusse på 120.000 for å få den med firehjulsdrift. Leveringene starter neste sommer.
Les mer
layid-bilde19
Kia favner bredere med nye EV6-varianter
Kia lanserer nå EV6 med flere drivlinjer og i nye utstyrsversjoner. Med en mindre batteripakke og bakhjulsdrift starter prisen på 419.000 kroner.
Les mer
layid-bilde20
Nye Peugeot 308 er priset og salgsklar
Uansett om du foretrekker bensin, diesel eller hybrid finner du et alternativ når Peugeot Norge nå lanserer nye 308 i to karosseriformer.
Les mer
layid-bilde21
Toyota Yaris Cross klar for Norge
Les mer
layid-bilde22
Polestar senker prisene
Les mer
layid-bilde23
Snart kan du bestille EQS
Den 17. august åpner Mercedes-Benz for bestilling av den nye luksusmodellen EQS. Prisene starter på 935.000 kroner.
Les mer
layid-bilde24
Nå kan du bestille den heftige Mach-E GT
Norske kunder har tatt godt imot Mustang Mach-E. Nå åpner Ford for bestilling av toppmodellen med inntil 487 hestekrefter.
Les mer
layid-bilde25
Bestillingsklar Yaris Cross
Toyota åpner nå for bestilling av nye Yaris Cross. Den kan bestilles med drift på to eller fire hjul og har hybrid drivlinje og automatgir som standard.
Les mer
layid-bilde26
Peugeot viser ladbar stasjonsvogn
Les mer
toppsak-bilde27
Gunstige priser på ny MG
MG antyder at deres nye el-SUV får en startpris på 338.900 kroner. Dermed fortsetter de sin aggressive prissetting som gjør modellene populære hos mange nordmenn.
Les mer
layid-bilde28
Nå kan du bestille ny Polo
Les mer
layid-bilde29
Vy utvider bilutvalget
Fra 15. juni ruller Vy ut 30 nye Tesla Model 3 som en del av utleietilbudet. «Turbilene» supplerer dagens Vybiler og kan leies for kortere og lengre perioder.
Les mer
layid-bilde30
Lexus NX låner Rav4-teknologi og blir ladbar
Lexus var blant hybridpionerene. Til glede for norske kunder adopterer Lexus nå Rav4-teknologien til ny NX som med kodebetegnelsen NX 450h+ blir Lexus' første ladehybrid. Til Norge kommer bilen mot slutten av året.
Les mer
layid-bilde31
Volvo åpner for bestilling av C40
I dag åpner Volvo for bestillinger av C40 Recharge, merkets første helelektriske crossover. Norske kunder kan bestille bilen direkte i Volvo Cars’ nettbutikk eller besøke en Volvo-forhandler og få hjelp til å bestille der.
Les mer
layid-bilde32
VW oppdaterer Tiguan Allspace
Nå kommer en midtlivs oppdatering av Tiguan med lang akselavstand og tilnavnet Allspace.
Les mer
layid-bilde33
Nå dumpes prisen nok en gang
Ambisjonene var å doble Lexus-salget i 2020. I stedet ble det en nedgang på nesten 40 prosent. Nå gjør importøren et nytt forsøk på å blåse liv i sin eneste elbil.
Les mer
layid-bilde34
Mange fikk sin nye bil i april
Les mer
toppsak-bilde35
Økt potensial for Norges mest solgte
Den er månedens mest solgte bilmodell i Norge, men varianten som er lansert i dag vil øke interessen for ID.4 betydelig.
Les mer
layid-bilde36
Nå er de første prisene klare
Hva sier du til kombinasjonen 585 hester, firehjulsdrift og lang rekkevidde til under 600.000 kroner? Om det frister må du være tålmodig, men et mer nøkternt alternativ kan Kia levere innen året er omme.
Les mer
layid-bilde37
Volvo vil over til netthandel
Volvo Cars har gitt klart uttrykk for at de forventer at bilsalg i fremtiden vil foregå på nett, uten at du trenger oppsøke en forhandler. Nå er de første brikkene på plass.
Les mer
layid-bilde38
Tesla vil ha enda større del av kaka
Tesla Model 3 er Norges suverent mest solgte bilmodell om vi summerer tallene fra 2019 frem til i dag. Nå tar Tesla grep som kan gi dem innpass i et helt nytt segment.
Les mer
layid-bilde39
Polestar utvider tilbudet
Polestar har fått en meget god mottagelse på det norske markedet. Nå ønsker de å tiltrekke seg enda flere kunder ved å tilby valgfri drivlinjer og pakker.
Les mer