Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
– Helt siden lanseringen av den nye generasjonen 8-serie har det vært en dårlig bevart hemmelighet at toppmodellen M8 også ville komme. Når vi samtidig også lanserer Competition-modellene, blir dette en rå luksuskvartett med gentlemansracere, sier Marius Tegneby, kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge. Bilene er utstyrt med en turtallsvillig 4,4-liters TwinPower V8 bensinmotor. I BMW M8-modellene yter den 600 hk og har et dreiemoment på 750 Nm, mens den i M8 Competition-modellene har 25 hester mer. BMW M8 Coupé Competition gjør null til hundre på raske 3,2 sekunder mens den andre trenger en tidel mer. Toppfarten er for alle varianter begrenset til 250 km/t, men kan oppjusteres til 305 km/t med tilvalget «M Driver’s package». Kreftene sendes til asfalten via en 8-trinns Steptronic automatgirkasse og M xDrive firehjulsdrift. Det innovative firehjulsdriftsystemet, som først ble lansert i den nye generasjonen BMW M5, gjør det mulig å fordele kreftene mellom akslene på en helt ny måte. Til mange puristers glede er det også mulig å sende alle kreftene til bakhjulene. I de nye BMW M8-modellene kan sjåføren for første gang også stille inn oppsettet for bremsene mellom de ulike kjøreprogrammene. Godlåt For lange reiser hvor man ønsker maksimal komfort kan eksoslyden enkelt dempes gjennom en egen bryter i midtkonsollen. For de som virkelig gleder seg over V8-godlåt anbefaler BMW M Sport eksossystemet som gir et enda fyldigere lydbilde. Dette er standard på Competition-modellene. Spisset design Interiøret har også fått sine helt særegne detaljer. Et eget M-ratt med røde girskiftehendler, ny girspak og eksklusive M-sportsseter med M-setebelter er blant detaljene BMW fremhever. Mer i vente Litt lenger frem i tid får BMW M8 Coupé og M8 Cabriolet selskap av firedørsversjonen BMW M8 Gran Coupé.
|