img
img
img
img
img
img
img

Forsiden   |   Firmabilskatt 2017   2018   |  |   Bilgodtgjørelse   |   Reiser innenlands   |   Reiser utenlands   |   Nybilpriser          

bilde
img img img img img img
55 bilder i galleri
Facelift for C-Klassen
Tiden er inne for en midtlivsoppdatering av Mercedes C-Klasse. Det meste skjer under skallet.

C-Klasse er bestselgeren i Mercedes-familien internasjonalt, men i Norge må den se seg slått av GLC. Men muligens får den en boost i andre halvår når oppgraderte modeller entrer markedet.

Endringen gjelder alle karosserivarianter, sedan og stasjonsvogn, coupé og cabriolet. Spesialistene hos AMG har også vært involvert i prosessen.

– Baby-Benz har for lengst blitt voksen, men i et segment med hard konkurranse er det viktig å hele tiden ligge i forkant. Med nye motorer, digitale instrumenter og selvkjørende egenskaper på S-Klassenivå er vi trygge på at nye C-Klasse blir godt mottatt av både nye og eksisterende kunder, sier Audun Hermansen, PR- og informasjonssjef i Mercedes-Benz personbil.

Eksteriørt begrenser endringene seg til nye lykter og muligheten for «Diamond Grill» som tidligere var forbeholdt todørsvariantene. Nå kan den også leveres på sedan og stasjonsvogn.

For AMG 43 er endringen mer synlige med blant annet ny diffuser, grill identisk med toppmodellen C 63 samt fire nye enderør.

Beveger man seg inn i bilene er det mest iøynefallende et nytt multifunksjonsratt med berøringsflater og eget kontrollpanel for de autonome funksjonene.

Videre møter man det digitale og konfigurerbare instrumentpanelet på 12,3 tommer, samt en ny og større medieskjerm som harmonerer bedre med midtkonsollen.

Ifølge Mercedes har 6500 nye og forbedrede deler har funnet veien til C-Klasse, som for første gang tilbys med hovedlyktene Multibeam LED Ultra Range. I disse sitter 84 individuelt justerbare dioder som analyserer og automatisk tilpasser seg etter omgivelsene.

Når fjernlysene er aktivert, og man ikke har møtende trafikk, produserer Ultra Range-lyktene den maksimale lysintensiteten som er tillatt ved lov.

Nye C-Klasse tilbys med en rekke nye assistansesystemer hentet direkte fra storebror S-Klasse. Nå man kjører på «autopilot» hjelper radar, kamera og ultrasoniske sensorer føreren med å holde sikker avstand til bilene rundt i både køkjøring og på motorvei.

Hastigheten justeres nå også automatisk i forkant av svinger, rundkjøringer og lyskryss ved hjelp av kartdata. Dette suppleres av en betydelig forbedret Active Lane Change Assist som skifter fil med en enkel berøring av filskifthendelen.

Med den oppgraderte C-Klassen fortsetter Mercedes elektrifiseringen og utrullingen av nye og effektive motorer med lavt utslipp.

I C 200 introduseres en ny 1,5-liters bensinmotor med fire sylindere i rekke. Volumet er redusert, men effekten beholdt på 184 hestekrefter. I tillegg bidrar EQ Boost med 16 ekstra hestekrefter og 160 Nm, samt seilemodus med avslått motor ved begrenset kraftbehov.

C 220 d får en 4-sylindret dieselmotor som yter 194 hestekrefter med et blandet forbruk på kun 0,44 l/mil.

For de som ønsker heftig akselerasjon og en god dose lyd er det V6-motoren i AMG C 43 som gjelder. Ytelsene er økt fra 367 til 390 hestekrefter, blant annet ved bruk av turboen fra storebror AMG E 43.

– Valgmulighetene har blitt flere, standardutstyret mer omfattende og motorene mer effektive, så det er ikke uten grunn at C-Klasse skaper stor entusiasme hos våre forhandlere i forkant av lanseringen i juli, avslutter Hermansen.

Teknisk data

Sedan og stasjonsvogn
 

C 200

C 200 4MATIC

C 220 d

C 220 d 4MATIC

C 43 4MATIC

Forbrenningsmotor

1,5 liter R4

1,5 liter R4

2 liter R4

2 liter R4

3 liter V6

Effekt forbrenningsmotor(kW/hk)

135/184 ved 5800-6100 o/min

135/184 ved 5800-6100 o/min

143/194 ved 3800 o/min

143/194 ved 3800 o/min

287/390 ved 6100 o/min

Effekt elektrisk motor (kW)

10

10

     

Dreiemoment forbrenningsmotor (Nm)

280 ved 3000-4000 o/min

280 ved 3000-4000 o/min

400 ved 1600-2800 o/min

400 ved 1600-2800 o/min

520 ved 2500-5000 o/min

Dreiemoment elektrisk motor (Nm)

160

160

     

Blandet forbruk sedan / stasjonsvogn(l/mil)

0,6

0,65

0,44

0,49 / 5,0

0,91

Blandet utslipp sedan / stasjonsvognCO2 (g/km)

136

148

117

131 / 132

209

Akselerasjon sedan / stasjonsvogn0-100 km/t (s)

7,7

8,1

6,9

6,9 / 7,4

4,8

Toppfart sedan / stasjonsvogn (km/h)

239

234

240

233 / 228

250*

Pris sedan / stasjonsvogn eks. lev. fra (kr)

470.000 / 510.000

515.000 / 555.000

480.000 / 510.000

525.000 / 555.000

930.000 / 985.000

 

Coupé
 

C 200

C 200 4MATIC

C 220 d

C 300

C 43 4MATIC

Forbrenningsmotor

1,5 liter R4

1,5 liter R4

2 liter R4

2 liter R4

3 liter V6

Effekt forbrenningsmotor(kW/hk)

135/184 ved 5800-6100 o/min

135/184 ved 5800-6100 o/min

143/194 ved 3800 o/min

190/258 ved 5800-6100 o/min

287/390 ved 6100 o/min

Effekt elektrisk motor (kW)

10

10

     

Dreiemoment forbrenningsmotor (Nm)

280 ved 3000-4000 o/min

280 ved 3000-4000 o/min

400 ved 1600-2800 o/min

370 ved 1800-4000 o/min

520 ved 2500-5000 o/min

Dreiemoment elektrisk motor (Nm)

160

160

     

Blandet forbruk (l/mil)

0,61-0,65

0,66-0,7

0,46-0,49

0,64-0,69

0,92-0,95

Blandet utslipp CO2 (g/km)

140-148

150-159

121-130

147-157

212-217

Akselerasjon 0-100 km/t (s)

7,9

8,4

7

6

4,7

Toppfart (km/h)

239

234

240

250

250*

Pris eks. lev. fra (kr)

507.000

560.000

507.000

565.000

950.000

 

Cabriolet
 

C 200

C 200 4MATIC

C 220 d

C 300

C 43 4MATIC

Forbrenningsmotor

1,5 liter R4

1,5 liter R4

2 liter R4

2 liter R4

3 liter V6

Effekt forbrenningsmotor(kW/hk)

135/184 ved 5800-6100 o/min

135/184 ved 5800-6100 o/min

143/194 ved 3800 o/min

190/258 ved 5800-6100 o/min

287/390 ved 6100 o/min

Effekt elektrisk motor (kW)

10

10

     

Dreiemoment forbrenningsmotor (Nm)

280 ved 3000-4000 o/min

280 ved 3000-4000 o/min

400 ved 1600-2800 o/min

370 ved 1800-4000 o/min

520 ved 2500-5000 o/min

Dreiemoment elektrisk motor (Nm)

160

160

     

Blandet forbruk (l/mil)

0,64-068

0,68-072

0,48-0,51

0,67-0,71

0,95-0,98

Blandet utslipp CO2 (g/km)

145-154

156-165

126-136

153-163

218-223

Akselerasjon 0-100 km/t (s)

8,5

8,8

7,5

6,2

4,8

Toppfart (km/h)

235

230

233

250

250*

Pris eks. lev. fra (kr)

635.000

675.000

599.00

680.000

1.045.000


toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside

 

 
img img img img
toppsak-bilde
Bestillingsklar stjerne
Bertel O. Steen åpner i dag opp for bestilling av nye CLA Shooting Brake. Det betyr også at prisene er klare.
Les mer
layid-bilde1
Snart oppgraderes Kona
Et snaut år etter at leveringen startet, sender Hyundai ut melding om at Kona oppgraderes.
Les mer
layid-bilde2
Mercedes EQC: Prisen er klar
Fra i dag og noen uker fremover skal journalister fra hele Europa kjøre Mercedes EQC i området rundt hovedstaden. Nå er norsk pris klar.
Les mer
layid-bilde3
Prisløft for ny Soul
Prisene økes betydelig når nye e-Soul tar overfor for første generasjon Soul EV. På kjøpet får du mer rekkevidde og nytt utstyr.
Les mer
layid-bilde4
Ny Passat GTE på snarvisitt i Norge
Torsdag var den nye ladbare versjonen av Volkswagen Passat på snarvisitt til Norge.
Les mer
layid-bilde5
Tesla med nye oppgraderinger
Tesla har i natt lansert en ny drivlinje for Model S og Model X. Resultatet er økt rekkevidde og kjappere lading.
Les mer
layid-bilde6
Tesla utvider tilbudet
Det har strømmet inn nye biler fra Tesla den siste måneden, men snart kan strømmen bli enda sterkere.
Les mer
layid-bilde7
Skoda etablerer reservasjonsliste
Når Skoda nå lanserer sin første elbil, gjør de som mange av konkurrentene - de etablerer en reservasjonsmulighet. Men den mest interessante modellen kan du foreløpig bare drømme om.
Les mer
layid-bilde8
Nye regler ved kjøp og salg av bil
Les mer
toppsak-bilde9
Prisreduksjonen som måtte komme
I februar relanserte Opel Norge Ampera-e. Salget har ikke gått som forventet, så nå senkes prisen betydelig.
Les mer
layid-bilde10
Nå kan du bestille el-Mini
Les mer
layid-bilde11
Comeback for Camry
Les mer
layid-bilde12
Prisene klare for ny DS elbil
Les mer
layid-bilde13
Toyota Corolla koster fra 297.300 kroner
Når Toyota igjen er tilbake med Corolla i Norge, starter prisen rett under 300.000 kroner.
Les mer
layid-bilde14
Comeback-sjokk for Ampera-e
Opel gjenåpner salget av elbilen Ampera-e. Under et pressemøte tirsdag opplyste importøren at de har fått et større antall biler for levering i 2019.
Les mer
toppsak-bilde15
Drømmen om å bli bilselger
Christians lidenskap for bil gjorde at han sa opp kommunikasjonsjobben på Slottet, mens Vivian går fra barnehagejobb - begge for å følge drømmen om å bli bilselger. I løpet av 13 år har Bilakademiet utdannet 2.000 bilselgere.
Les mer
layid-bilde16
Ny Mondeo hybrid klar for Norge
Les mer
layid-bilde17
Prisene klare for ny Citroën
Les mer
layid-bilde18
Første hybride Subaru
De første bilene kommer til Norge mot slutten av året, men allerede nå starter Subaru-forhandlerne innsalget av sin første hybridmodell.
Les mer
layid-bilde19
Nå kan hvem som helst bestille Model 3
De som har stått på reservasjonsliste fikk før jul muligheten til å bestille en lenge etterlengtet Model 3. Nå går tilbudet ut til flere.
Les mer
layid-bilde20
Bestillingsklar T-Cross
Volkswagen har offentliggjort prisene på sin minste SUV som nå er bestillingsklar.
Les mer
layid-bilde21
Nye Toyota RAV4 priset
Les mer
layid-bilde22
Norgesdebut for Tesla Model 3
Les mer
layid-bilde23
Ladbar E-Klasse er bestillingsklar
Mercedes-importøren har hatt et meget begrenset antall ladbare modeller den siste tiden, men nå er nye alternativer bestillingsklare.
Les mer
layid-bilde24
Lexus UX skal koster fra 383.800 kroner
Med startpris på 383.800 kroner går nye Lexus UX 250h rett i strupen på BMW X1, Jaguar E-Pace, Mercedes GLA og Volvo XC40.
Les mer
layid-bilde25
Salgsklar Mercedes GLE
Norske Mercedes-forhandlere åpner nå for salg av nye GLE. Prisene starter 914.000 kroner, men en rimeligere variant er på trappene.
Les mer
layid-bilde26
De nye bilavgiftene - regjeringens forslag
Les mer
toppsak-bilde27
Sporty Insignia
Nå har Opel Norge mer konkret informasjon om Insignia GSi. På ett område ble vi litt overrasket.
Les mer
layid-bilde28
Hyundai forenkler
Les mer
layid-bilde29
Vanskeligere å få tak i ladehybrider etter ferien
Engangsavgiften på ladbare hybrider med kort rekkevidde skjerpes fra mandag. Mer dramatisk er oppholdet i leveranser av flere populære modeller.
Les mer
layid-bilde30
Facelift for C-Klassen
Tiden er inne for en midtlivsoppdatering av Mercedes C-Klasse. Det meste skjer under skallet.
Les mer
layid-bilde31
Audi e-tron skal koste …
Under sin årlige pressekonferanse kommer Audi med informasjonen noen tusen nordmenn venter på.
Les mer
layid-bilde32
Enorm interesse for El-SUV
Elbilinteressen i Norge er enorm sammenlignet med resten av verden. Spesielt når elbilen er en SUV.
Les mer
layid-bilde33
Praktisk elbil fra Peugeot
Peugeot-forhandlerne åpner denne uken for bestilling av en femseters elbil med god bagasjeplass og startpris på 229.900 kroner.
Les mer
layid-bilde34
Leaf-prisene er klare
Les mer
toppsak-bilde35
Ny tjeneste for enkelt bilhold
Nå lanseres en ny tjeneste som skal gjøre bilholdet enklere enn noensinne. Bak konseptet står en av gigantene i norsk bilbransje.
Les mer
layid-bilde36
November er talt opp
Det ble tett i kampen om å være Norges største bilmerker i november. En ren elbilleverandør knep femteplassen.
Les mer
layid-bilde37
Her ser du når det lønner seg å kjøpe ladbar hybrid
Budsjettforliket endte med null elbilavgift i denne omgang, og de store ladehybridene med kort rekkevidde slapp billigere unna enn først antydet. Vår oppstilling viser hvor mye avgiften øker på ladbare hybrider og når det vil skje.
Les mer
layid-bilde38
Prisene klare for Audi-limo
Audis toppmodell er klar for norsk lansering. Startprisene er høyere enn på forgjengeren, men det tåler den kanskje?
Les mer
layid-bilde39
Prissjokk for Opels elbilkunder
Tusenvis av nordmenn venter i spenning på ny Opel Ampera-e. Det blir en vesentlig dyrere fornøyelse enn de trodde da de skrev kontrakten.
Les mer