img
img
img
img
img
img
img

Forsiden   |   Firmabilskatt 2017   2018   |  |   Bilgodtgjørelse   |   Reiser innenlands   |   Reiser utenlands   |   Nybilpriser          

bilde
img img img img img img
55 bilder i galleri
Facelift for C-Klassen
Tiden er inne for en midtlivsoppdatering av Mercedes C-Klasse. Det meste skjer under skallet.

C-Klasse er bestselgeren i Mercedes-familien internasjonalt, men i Norge må den se seg slått av GLC. Men muligens får den en boost i andre halvår når oppgraderte modeller entrer markedet.

Endringen gjelder alle karosserivarianter, sedan og stasjonsvogn, coupé og cabriolet. Spesialistene hos AMG har også vært involvert i prosessen.

– Baby-Benz har for lengst blitt voksen, men i et segment med hard konkurranse er det viktig å hele tiden ligge i forkant. Med nye motorer, digitale instrumenter og selvkjørende egenskaper på S-Klassenivå er vi trygge på at nye C-Klasse blir godt mottatt av både nye og eksisterende kunder, sier Audun Hermansen, PR- og informasjonssjef i Mercedes-Benz personbil.

Eksteriørt begrenser endringene seg til nye lykter og muligheten for «Diamond Grill» som tidligere var forbeholdt todørsvariantene. Nå kan den også leveres på sedan og stasjonsvogn.

For AMG 43 er endringen mer synlige med blant annet ny diffuser, grill identisk med toppmodellen C 63 samt fire nye enderør.

Beveger man seg inn i bilene er det mest iøynefallende et nytt multifunksjonsratt med berøringsflater og eget kontrollpanel for de autonome funksjonene.

Videre møter man det digitale og konfigurerbare instrumentpanelet på 12,3 tommer, samt en ny og større medieskjerm som harmonerer bedre med midtkonsollen.

Ifølge Mercedes har 6500 nye og forbedrede deler har funnet veien til C-Klasse, som for første gang tilbys med hovedlyktene Multibeam LED Ultra Range. I disse sitter 84 individuelt justerbare dioder som analyserer og automatisk tilpasser seg etter omgivelsene.

Når fjernlysene er aktivert, og man ikke har møtende trafikk, produserer Ultra Range-lyktene den maksimale lysintensiteten som er tillatt ved lov.

Nye C-Klasse tilbys med en rekke nye assistansesystemer hentet direkte fra storebror S-Klasse. Nå man kjører på «autopilot» hjelper radar, kamera og ultrasoniske sensorer føreren med å holde sikker avstand til bilene rundt i både køkjøring og på motorvei.

Hastigheten justeres nå også automatisk i forkant av svinger, rundkjøringer og lyskryss ved hjelp av kartdata. Dette suppleres av en betydelig forbedret Active Lane Change Assist som skifter fil med en enkel berøring av filskifthendelen.

Med den oppgraderte C-Klassen fortsetter Mercedes elektrifiseringen og utrullingen av nye og effektive motorer med lavt utslipp.

I C 200 introduseres en ny 1,5-liters bensinmotor med fire sylindere i rekke. Volumet er redusert, men effekten beholdt på 184 hestekrefter. I tillegg bidrar EQ Boost med 16 ekstra hestekrefter og 160 Nm, samt seilemodus med avslått motor ved begrenset kraftbehov.

C 220 d får en 4-sylindret dieselmotor som yter 194 hestekrefter med et blandet forbruk på kun 0,44 l/mil.

For de som ønsker heftig akselerasjon og en god dose lyd er det V6-motoren i AMG C 43 som gjelder. Ytelsene er økt fra 367 til 390 hestekrefter, blant annet ved bruk av turboen fra storebror AMG E 43.

– Valgmulighetene har blitt flere, standardutstyret mer omfattende og motorene mer effektive, så det er ikke uten grunn at C-Klasse skaper stor entusiasme hos våre forhandlere i forkant av lanseringen i juli, avslutter Hermansen.

Teknisk data

Sedan og stasjonsvogn
 

C 200

C 200 4MATIC

C 220 d

C 220 d 4MATIC

C 43 4MATIC

Forbrenningsmotor

1,5 liter R4

1,5 liter R4

2 liter R4

2 liter R4

3 liter V6

Effekt forbrenningsmotor(kW/hk)

135/184 ved 5800-6100 o/min

135/184 ved 5800-6100 o/min

143/194 ved 3800 o/min

143/194 ved 3800 o/min

287/390 ved 6100 o/min

Effekt elektrisk motor (kW)

10

10

     

Dreiemoment forbrenningsmotor (Nm)

280 ved 3000-4000 o/min

280 ved 3000-4000 o/min

400 ved 1600-2800 o/min

400 ved 1600-2800 o/min

520 ved 2500-5000 o/min

Dreiemoment elektrisk motor (Nm)

160

160

     

Blandet forbruk sedan / stasjonsvogn(l/mil)

0,6

0,65

0,44

0,49 / 5,0

0,91

Blandet utslipp sedan / stasjonsvognCO2 (g/km)

136

148

117

131 / 132

209

Akselerasjon sedan / stasjonsvogn0-100 km/t (s)

7,7

8,1

6,9

6,9 / 7,4

4,8

Toppfart sedan / stasjonsvogn (km/h)

239

234

240

233 / 228

250*

Pris sedan / stasjonsvogn eks. lev. fra (kr)

470.000 / 510.000

515.000 / 555.000

480.000 / 510.000

525.000 / 555.000

930.000 / 985.000

 

Coupé
 

C 200

C 200 4MATIC

C 220 d

C 300

C 43 4MATIC

Forbrenningsmotor

1,5 liter R4

1,5 liter R4

2 liter R4

2 liter R4

3 liter V6

Effekt forbrenningsmotor(kW/hk)

135/184 ved 5800-6100 o/min

135/184 ved 5800-6100 o/min

143/194 ved 3800 o/min

190/258 ved 5800-6100 o/min

287/390 ved 6100 o/min

Effekt elektrisk motor (kW)

10

10

     

Dreiemoment forbrenningsmotor (Nm)

280 ved 3000-4000 o/min

280 ved 3000-4000 o/min

400 ved 1600-2800 o/min

370 ved 1800-4000 o/min

520 ved 2500-5000 o/min

Dreiemoment elektrisk motor (Nm)

160

160

     

Blandet forbruk (l/mil)

0,61-0,65

0,66-0,7

0,46-0,49

0,64-0,69

0,92-0,95

Blandet utslipp CO2 (g/km)

140-148

150-159

121-130

147-157

212-217

Akselerasjon 0-100 km/t (s)

7,9

8,4

7

6

4,7

Toppfart (km/h)

239

234

240

250

250*

Pris eks. lev. fra (kr)

507.000

560.000

507.000

565.000

950.000

 

Cabriolet
 

C 200

C 200 4MATIC

C 220 d

C 300

C 43 4MATIC

Forbrenningsmotor

1,5 liter R4

1,5 liter R4

2 liter R4

2 liter R4

3 liter V6

Effekt forbrenningsmotor(kW/hk)

135/184 ved 5800-6100 o/min

135/184 ved 5800-6100 o/min

143/194 ved 3800 o/min

190/258 ved 5800-6100 o/min

287/390 ved 6100 o/min

Effekt elektrisk motor (kW)

10

10

     

Dreiemoment forbrenningsmotor (Nm)

280 ved 3000-4000 o/min

280 ved 3000-4000 o/min

400 ved 1600-2800 o/min

370 ved 1800-4000 o/min

520 ved 2500-5000 o/min

Dreiemoment elektrisk motor (Nm)

160

160

     

Blandet forbruk (l/mil)

0,64-068

0,68-072

0,48-0,51

0,67-0,71

0,95-0,98

Blandet utslipp CO2 (g/km)

145-154

156-165

126-136

153-163

218-223

Akselerasjon 0-100 km/t (s)

8,5

8,8

7,5

6,2

4,8

Toppfart (km/h)

235

230

233

250

250*

Pris eks. lev. fra (kr)

635.000

675.000

599.00

680.000

1.045.000


toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside

 

 
img img img img
toppsak-bilde
Toyota Corolla koster fra 297.300 kroner
Når Toyota igjen er tilbake med Corolla i Norge, starter prisen rett under 300.000 kroner.
Les mer
layid-bilde1
Comeback-sjokk for Ampera-e
Opel gjenåpner salget av elbilen Ampera-e. Under et pressemøte tirsdag opplyste importøren at de har fått et større antall biler for levering i 2019.
Les mer
layid-bilde2
Drømmen om å bli bilselger
Christians lidenskap for bil gjorde at han sa opp kommunikasjonsjobben på Slottet, mens Vivian går fra barnehagejobb - begge for å følge drømmen om å bli bilselger. I løpet av 13 år har Bilakademiet utdannet 2.000 bilselgere.
Les mer
layid-bilde3
Ny Mondeo hybrid klar for Norge
I dag er Ford Mondeo stasjonsvogn vist offentlig på bilutstillingen i Brüssel. Den er snart på plass hos norske forhandlere.
Les mer
layid-bilde4
Prisene klare for ny Citroën
Citroën lokker med en startpris på 303.000 kroner for sine nye C5 Aircross, men tror flesteparten av kundene vil velge en toppmodell med full utstyrspakke.
Les mer
layid-bilde5
Første hybride Subaru
De første bilene kommer til Norge mot slutten av året, men allerede nå starter Subaru-forhandlerne innsalget av sin første hybridmodell.
Les mer
layid-bilde6
Nå kan hvem som helst bestille Model 3
De som har stått på reservasjonsliste fikk før jul muligheten til å bestille en lenge etterlengtet Model 3. Nå går tilbudet ut til flere.
Les mer
layid-bilde7
Bestillingsklar T-Cross
Volkswagen har offentliggjort prisene på sin minste SUV som nå er bestillingsklar.
Les mer
layid-bilde8
Nye Toyota RAV4 priset
Les mer
toppsak-bilde9
Norgesdebut for Tesla Model 3
Det var tilløp til kø da Tesla åpnet dørene til første Model 3-visning på norsk jord i dag. Men den er her bare for at potensielle kunder kan se og røre, ikke kjøre den. De første kundebilene kommer først i 2019.
Les mer
layid-bilde10
Ladbar E-Klasse er bestillingsklar
Les mer
layid-bilde11
Lexus UX skal koster fra 383.800 kroner
Les mer
layid-bilde12
Salgsklar Mercedes GLE
Les mer
layid-bilde13
De nye bilavgiftene - regjeringens forslag
FERDIG KALKULERT: Her ser du hva engangsavgiften blir på 4.000 personbiler i 2019 - dersom regjeringens forslag til statsbudsjett vedtas.
Les mer
layid-bilde14
Sporty Insignia
Nå har Opel Norge mer konkret informasjon om Insignia GSi. På ett område ble vi litt overrasket.
Les mer
toppsak-bilde15
Hyundai forenkler
Når Hyundai nå lanserer en oppgradert Tucson, gjør de det enklere for kunden å velge. De påstår også at man får mye mer for pengene.
Les mer
layid-bilde16
Vanskeligere å få tak i ladehybrider etter ferien
Les mer
layid-bilde17
Facelift for C-Klassen
Les mer
layid-bilde18
Audi e-tron skal koste …
Under sin årlige pressekonferanse kommer Audi med informasjonen noen tusen nordmenn venter på.
Les mer
layid-bilde19
Enorm interesse for El-SUV
Elbilinteressen i Norge er enorm sammenlignet med resten av verden. Spesielt når elbilen er en SUV.
Les mer
layid-bilde20
Praktisk elbil fra Peugeot
Peugeot-forhandlerne åpner denne uken for bestilling av en femseters elbil med god bagasjeplass og startpris på 229.900 kroner.
Les mer
layid-bilde21
Leaf-prisene er klare
Les mer
layid-bilde22
Ny tjeneste for enkelt bilhold
Les mer
layid-bilde23
November er talt opp
Det ble tett i kampen om å være Norges største bilmerker i november. En ren elbilleverandør knep femteplassen.
Les mer
layid-bilde24
Her ser du når det lønner seg å kjøpe ladbar hybrid
Budsjettforliket endte med null elbilavgift i denne omgang, og de store ladehybridene med kort rekkevidde slapp billigere unna enn først antydet. Vår oppstilling viser hvor mye avgiften øker på ladbare hybrider og når det vil skje.
Les mer
layid-bilde25
Prisene klare for Audi-limo
Audis toppmodell er klar for norsk lansering. Startprisene er høyere enn på forgjengeren, men det tåler den kanskje?
Les mer
layid-bilde26
Prissjokk for Opels elbilkunder
Les mer
toppsak-bilde27
Nye Jeeper på trappene
En ny Jeep-modell er klar for Norge. Samtidig får vi et første glimt av populær klassiker i helt ny drakt.
Les mer
layid-bilde28
Attraktivt priset Leaf
Les mer
layid-bilde29
VW Polo knapt opp i pris
Volkswagens nye Polo lanseres i Norge sent i november med startpris på 193.600 kroner.
Les mer
layid-bilde30
Bestillingsklar E-Cab
Den kommer nok for sent til årets sommerferie, men nå er i alle fall Mercedes E-Klasse Cabriolet klar for bestilling. Det kommer jo somre etter denne også.
Les mer
layid-bilde31
Prisene klare for AMG GLC
Prisene er klare for versting-utgavene av Mercedes GLC. Det er bare å stille seg i kø om du vil ha ny bil til høsten.
Les mer
layid-bilde32
Jaguar i ny tapning
Et par år etter at den forsvant kommer Jaguar XF Sportbrake tilbake i ny innpakning.
Les mer
layid-bilde33
Oppgradert S-Klasse
Mercedes foretar en midtlivs-oppdatering av S-Klassen. Her er priser og viktigste endringer.
Les mer
layid-bilde34
Dette koster Arteon
Les mer
toppsak-bilde35
Åpen kjøreglede fra Mercedes-AMG
I tide til årets cabriolet-sesong lanserer Mercedes-AMG to nye fristelser.
Les mer
layid-bilde36
Slik prises ny Fiesta
En ny generasjon Fiesta kommer til Norge i juli. Prisene er nå klare nå.
Les mer
layid-bilde37
Her er prisene på nye Opel Insignia
Opel frister med en prislapp på 334.900 for en ny Insignia med full pakke. Det er imidlertid én viktig hake.
Les mer
layid-bilde38
SMARTere enn noen gang med liten elbil
Å kjøre elektrisk småbil er ganske Smart. Så heretter blir Smart bare å få kjøpt som elbil i Norge. Pris fra 169.900 kroner.
Les mer
layid-bilde39
Her er Fiat 124-prisen
Drømmer du om ny cabriolet til sommeren? Fiat 124 Spider kan fort være innenfor rekkevidde.
Les mer